Yokohama Marinos 3 Manchester United 2


Kredit: www.facebook.com/manchesterunited


Skuad bimbingan David Moyes tumpas lagi dalam perlawanan persahabatan bagi menghadapi  musim baru. Kali ini di tangan kelab J-League, Yokohama Marinos. Biarpun banyak alasan boleh diberi bagi kekalahan ini seperti cuaca yang panas terik dan tahap kecergasan pemain masih rendah lagi, namun kekalahan ini jelas menimbulkan kebimbangan pada penyokong-penyokong Manchester United terutamanya dengan kegagalan kelab membawa masuk pemain baru yang berkualiti serta tanda tanya mengenai masa depan Wayne Rooney di Old Trafford.


Gol Manchester United dijaringkan oleh pemain muda, Jesse Lingard yang sebelum ini menghasilkan dua gol ketika bertemu A-League All Stars. Akan tetapi, Lingard turut boleh dipersalahkan bagi gol pertama Yokohama Marinos apabila melepaskan posesi bola sehingga United diserang mengejut di awal minit pertama lagi. 

Tedapat sedikit kebimbangan di akhir perlawanan apabila dua penyerang senior Robin Van Persie dan Danny Welbeck dilapurkan mengalami kecederaan. Dengan Wayne Rooney dan Hernandez juga sedang menjalani proses pemulihan, Manchester United mungkin terpaksa memulakan musim baru dengan penyerang muda. Jesse Lingard mungkin?

Sementara itu Manchester United dilapurkan akan membuat bidaan ke tiga yang juga merupakan rekod bayaran perpindahan bagi kelab ini bagi mendapatkan Cesc Fabregas dari Barcelona.  Bindaan pertama dan kedua sebelum ini telah di tolak oleh kelab dari Spanyol itu. 

- Fanatik Manchester United

No comments:

Post a Comment